Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'korzystanie' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Kategorie

  • Error'y w kompilatorze
  • Warning'i w kompilatorze
  • Fatal error'y w kompilatorze

Forum

  • Go-Code.pl - Ogólne
    • Informacje
    • O serwisie
  • Sourcemod Scripting
    • Baza wiedzy
    • Masz problem?
    • Pytania na temat kodowania
  • Pluginy Sourcemod
    • Wszystko o pluginach
    • Duże modyfikacje
    • Dodatki
  • Konfiguracja serwera
    • Baza wiedzy
    • Pytania
    • Problemy
  • Counter-Strike: Global Offensive
    • Nowości
    • Artykuły, poradniki, tutoriale
    • Pytania
    • Problemy
  • Hostingi serwerów & WWW
    • Oferty firm
    • Opinie o hostingach
    • Pytania
  • Poza tematyką forum, OFF-TOPIC
    • Życie społeczności
    • Biznes
    • Zareklamuj swoją sieć/serwer
    • RoundSoundy
  • Archiwum
    • Przestarzałe tematy
    • Kosz

Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które zawierają...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Imię


Lokalizacja


Zawód


O mnie


Strona WWW

Znaleziono 2 wyniki

  1. Na prośbę jednego z użytkowników poniżej umieszczam rozpiskę i przykłady zastosowania tekstu w hint i hud. HudText Tekst, który jest wyświetlany bezpośrednio na ekranie gracza. Tekst, który nie jest ani w menu, ani w żadnym z okienek dialogowych. To jest właśnie tzw HudText. Istnieją co najmniej dwa sposoby wyświetlania takiego tekstu. Skupimy się na funkcji ShowHudText, która zawsze idzie w parze z funkcją SetHudTextParams, lub SetHudTextParamsEx. Różnica między tymi dwiema polega na tym, że w pierwszej z nich określamy jeden zestaw kolorów, a w drugiej dwa. Nie będę się w to zagłębiał, bo przyznam szczerze że z drugiej funkcji nie korzystałem bodajże nigdy, więc nie czuję się w tym obszarze ekspertem. W kodzie wygląda to tak, że najpierw należy określić parametry tekstu, a potem można go wyświetlić. Używając wcześniej wspomnianej funkcji SetHudTextParams możemy określić położenie na osiach X i Y, czas wyświetlania tekstu, kolor wraz z alfą i efekt (fade in/out z czasem zanikania). Śmiało mogę powiedzieć, że odpowiednie ustawienie tekstu nierzadko wymaga nakładu pracy. Mamy do czynienia z różnymi rozdzielczościami ekranów graczy, i tylko środek pozostanie środkiem. Dla przykładu - mnie interesuje tekst, który docelowo ma zostać wyświetlony w górnym lewym rogu ekranu. Nie ma mieć żadnego efektu, ma być zielony i w lekko przezroczysty. SetHudTextParams(0.01, 0.20, 0.2, 0, 255, 0, 140); ShowHudText(client, -1, "ŁADUNKI : %i", ilosc_min_gracza[client]); Po ustaleniu parametrów, funkcją ShowHudText wyświetlamy tekst klientowi, na kanale -1 = kanale poprzednio używanym, bądź najprawopodobniej randomowym przy pierwszym użyciu. Trzecim argumentem jest właśnie tekst - może to być wcześniej Formatowany string, może to być tekst w cudzysłowie. Argumenty wypisujemy po przecinku w odpowiedniej kolejności, dokładnie jak w przypadku np funkcji PrintToChat. Przykład zastosowania kodu w timerze, którzy wyświetla tekst zawierający zabójstwa gracza w różnych kolorach, zależnie od ich ilości. Przy śmierci gracza resetujemy te wartości. Hint text Tekst, który jest wyświetlany w okienku z informacją np przy rozbrajaniu bomby. W tej sytuacji sprawa wygląda nieco inaczej, bo mimo używania tylko jednej funkcji możemy kolorować bądź zmieniać wielkość liter używając HTML. Przykład użycia znajdziemy m.in w codmodzie. Wygląda groźnie? To złudzenie. Pierwszym argumentem jest index klienta, któremu wyświetlamy tekst. Jeśli chcemy wyświetlić go wszystkim, użyjemy funkcji PrintHintTextToAll. W tym wypadku nie umieszczamy żadnego ID. Treść zostanie wyświetlona wszystkim. Wracając - po indexie klienta umieszczamy stringa - albo formatowanego tak jak w przypadku HudTextu, albo w cudzysłowie. Możemy również używać \n, czyli skoku linijkę w dół. Co tu dużo mówić, zwyczajny tekst - z tym że formatowanie polega na używaniu HTML, a argumenty wciskane są tak jak w przypadku PrintToChat, i implementowane po cudzysłowie w odpowiedniej kolejności. Nic trudnego, spróbujcie sami 🙂 Co do HudText'u - bardzo pomocnym może okazać się plugin naszego kolegi z forum, @Master. Dzięki temu pluginowi w dość prosty sposób jesteśmy w stanie określić położenie i kolor HUD tekstu, który chcemy wyświetlić. Bardzo polecam to rozwiązanie. W razie pytań piszcie, bo trzasnąłem to dość na szybko i jestem delikatnie zmęczony, ale chciałem dotrzymać słowa i chyba mi się udało 😛
  2. Korzystanie z enum 1. Uproszczone wprowadzenie "enum" jest to struktura przez którą możemy zamiast surowych liczb wprowadzać nazwy i dzięki temu jest nam łatwiej z nich korzystać. Najprostszym przykładem będzie tutaj zbiór broni w sourcemodzie, gdzie każda broń ma swój numer i swoją enumową nazwę (zobacz też pełny temat dotyczący spisu broni): enum CSWeaponID { CSWeapon_NONE = 0, CSWeapon_P228, CSWeapon_GLOCK, CSWeapon_SCOUT, CSWeapon_HEGRENADE //(..) }; Powyższy kod jest deklaracją enuma o nazwie CSWeaponID, gdzie jego zawartością są kolejno CSWeapon_NONE, CSWeapon_P228 i tak dalej. Można zauważyć, że do pierwszej nazwy przypisane jest 0, i taką będzie przyjmować wartość CSWeapon_NONE = 0. Następne nazwy mają domyślnie wartość o jedną więcej, czyli jest to ciąg liczb naturalnych (0, 1, 2, 3, 4 i tak dalej). W taki sposób możemy korzystać z funkcji takich jak CS_GetWeaponPrice bez zapamiętywania poszczególnych numerów broni. Przykładowo osobiście nie mam pojęcia który numer w enumie ma broń AWP, ale mogę po prostu posłużyć się tym: CSWeapon_AWP. 2. Numeracja i licznik Jak już zostało wspomniane, domyślnie licznik enuma działa jak ciąg liczb naturalnych. Każda następna wartość jest większa od poprzedniej o jeden. Dlatego w tym przypadku: enum { wartosc1 = 0, wartosc2 = 10, wartosc3, wartosc4 = 30 } wartosc3 będzie równa 11. Dzieje się tak, ponieważ nawet jeśli manualnie "ustawimy" liczenie na co 10, kompilator nie będzie wiedział co mamy na myśli. Musimy użyć następującego sposobu: enum (+=10) { wartosc1 = 0, wartosc2, wartosc3 } W takim wypadku wartosc2 jest równa 10, a wartosc3 20. Możemy tak również zrobić w przypadku mnożenia na przykład: (*=2) Bibliografia https://amxx.pl/topic/1699-troche-o-enum/ https://forums.alliedmods.net/showthread.php?t=140103 i własne doświadczenie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...