Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Szukam kodu, który by mnie nakierował jak zrobić np 1/4 na he lub jaką kolwiek inną broń

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1/4, ale przy czym? Spawnie gracza, zabójstwie czy gdzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz zastosować coś takiego:

public bool czyTrafil(int procent)
{
	return GetRandomInt(0, 100) < procent;
}

jako 'procent' podstawiasz procentowe prawdopodobieństwo. GetRandomInt losuje liczbe z danego zakresu <0;100>

Przykładowo, jeśli chcesz mieć 1/4 na wydarzenie się czegoś, to wstawiasz 25. Jeśli np. 90% - 90. Proste ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, MAGNET napisał:

Możesz zastosować coś takiego:


public bool czyTrafil(int procent)
{
	return GetRandomInt(0, 100) < procent;
}

jako 'procent' podstawiasz procentowe prawdopodobieństwo. GetRandomInt losuje liczbe z danego zakresu <0;100>

Przykładowo, jeśli chcesz mieć 1/4 na wydarzenie się czegoś, to wstawiasz 25. Jeśli np. 90% - 90. Proste ?

Jeżeli da 100% i wylosuje 100, to  zwróci false. XD

Przez MAGNET,

Ukryte 99% XD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
stock bool isLucky(int chance) {
	return !GetRandomInt(0, chance);
}
if (isLucky(3)) {
	// Szansa na wykonanie tego wynosi 1/3
}

if (isLucky(100)) {
	// Szansa na wykonanie tego wynosi 1/100
} else {
	// Szansa na wykonanie tego wynosi 99/100
}

Ciezko bylo wymyslic nazwe dla funkcji :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość wygenerowana automatycznie

 

Pomoc udzielona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...