Jump to content
  • Chmurka
  • Boróweczka
  • Jabłuszko
  • Limonka
  • Czekoladka
  • Węgielek
Vasto_Lorde

[Poradnik] Jak wgrywać pluginy? (dla początkujących)

Recommended Posts

 Jak wgrywać pluginy?

 

 

1. Wstęp

Poradnik będzie napisany na kolanie z racji małej ilości czasu i małego zakresu materiału, pomimo tak bardzo esencjalnej wiedzy jaką zawiera. Będę bazował na nagranym już odcinku
Hej! Skorzystałeś z linku lub pobrałeś załącznik? Uhonoruj naszą pracę poprzez rejestrację na forum i rośnij razem z nami! @MAGNET'a o konfiguracji serwera. (Po obejrzeniu poradnika MAGNET'a powinieneś mieć już mniej więcej podstawową wiedzę na temat FTP)

 

 

2. Struktura folderów

W FTP serwera mamy wgrany już cały CS:GO oraz Metamod
Hej! Skorzystałeś z linku lub pobrałeś załącznik? Uhonoruj naszą pracę poprzez rejestrację na forum i rośnij razem z nami! z Sourcemodem
Hej! Skorzystałeś z linku lub pobrałeś załącznik? Uhonoruj naszą pracę poprzez rejestrację na forum i rośnij razem z nami!. Jeśli jednak nadal nie wiesz jak je wgrać, odsyłam do poradnika na ten temat
Hej! Skorzystałeś z linku lub pobrałeś załącznik? Uhonoruj naszą pracę poprzez rejestrację na forum i rośnij razem z nami!. Logujemy się na FTP i patrzymy co jest dla nas ważne przy wgrywaniu pluginów:

Cytat

csgo/addons/sourcemod/configs/                        // tutaj znajdują się pliki konfiguracyjne, na razie nam niepotrzebne
csgo/addons/sourcemod/logs/                              // pliki "logi", w których znajdują się na przykład informacje o błędach
csgo/addons/sourcemod/plugins/                       // tutaj znajdują się pluginy
csgo/addons/sourcemod/plugins/disabled/     // tutaj znajują się pluginy, które są wyłączone
csgo/addons/sourcemod/scripting/                    // tutaj znajdują się pliki z nieskompilowanym kodem pluginu
csgo/addons/sourcemod/translations/             // tutaj są pliki językowe potrzebne do niektórych pluginów
csgo/materials/                                                        // opcjonalnie plugin może używać materiałów które trzeba wgrać w ten folder
csgo/models/                                                            // opcjonalnie plugin może używać modeli które trzeba wgrać w ten folder
csgo/sound/                                                              // opcjonalnie plugin może używać dźwięków które trzeba wgrać w ten folder

 

  • csgo/addons/sourcemod/configs/ - Czasami plugin potrzebuje skonfigurowania niektórych rzeczy, w tym folderze po wgraniu mogą pojawić się pliki dzięki którym możemy zmienić działanie pluginu lub połączyć go z bazą danych jeśli tego wymaga plugin
  • csgo/addons/sourcemod/logs/ - Plugin może być źle napisany, w tym folderze pojawią się pliki z treścią błędów jakie mają pluginy. Ponadto jeśli celem pluginu jest "logowanie" niektórych rzeczy (to znaczy zapisywanie ich do pliku, byś mógł je potem przejrzeć) to tutaj właśnie będą pojawiały się takie rzeczy. Rozszerzenie plików to *.log
  • csgo/addons/sourcemod/plugins/ - W tym folderze znajdują się pluginy. Ich pliki mają rozszerzenie *.smx i są nie do odczytania dla człowieka (jest to zbitek "losowo" sklecionych znaków - skompilowany kod pluginu). Jeśli umieścimy plik pluginu w tym folderze, automatycznie będzie on próbował się włączyć na serwerze
  • csgo/addons/sourcemod/plugins/disabled/ - W tym folderze możemy przetrzymywać pluginy, które chcemy wyłączyć. Możemy równie dobrze je po prostu skasować z nad-folderu /plugins/, efekt będzie ten sam
  • csgo/addons/sourcemod/scripting/ - Tutaj przetrzymywane są pliki z kodem źródłowym pluginu o rozszerzeniu *.sp. Umieszczanie ich tutaj nie jest obowiązkowe, folder służy tylko i wyłącznie jako kopia zapasowa w razie gdybyś stracił swoje pliki z komputera i nie mógł edytować pluginu
  • csgo/addons/sourcemod/translations/ - Pluginy mogą wyświetlać jakieś wiadomości na czacie w grze. Zależnie od programisty, mogą być "hard-coded" (wpisane na sztywno) do pluginu, lub plugin może korzystać z plików tekstowych o rozszerzeniu *.txt z których sczytuje w jakim języku ma wyświetlić wiadomości na serwerze. Właśnie tutaj znajdują się te pliki
  • csgo/materials/ (oraz models/ i sound/) - W tych folderach umieszczone są pliki potrzebne do działania pluginu (niestandardowe skórki, dźwięki, roundsoundy), które pobierają się automatycznie graczowi. Jeśli się ich nie wgra, każdy gracz który ich nie ma, a plugin za nie odpowiedzialny jest włączony, nie wejdzie na serwer

 

 

3. Wgranie przykładowych pluginów
 

  1. Pobierzmy sobie plugin Nowy COD by Linux
    Hej! Skorzystałeś z linku lub pobrałeś załącznik? Uhonoruj naszą pracę poprzez rejestrację na forum i rośnij razem z nami!. Tematy z takimi pluginami zawierają opis jak działa plugin, komendy jakie oferuje, cvary jakie można w nim skonfigurować oraz link do pobrania plików które trzeba wrzucić na FTP serwera żeby działał on na naszym serwerze. Przejdźmy więc w podanym temacie do sekcji download i pobierzmy paczkę COD MW2.rar. Po jej wypakowaniu ukazują się nam 3 foldery: /addons/, /cfg/, /sound/. Mają się one znaleźć w tym samym folderze - /csgo/. Za pomocą FTP przenosimy całe foldery na nasz serwer do folderu /csgo/. Zwykle paczki z pluginami tak właśnie wyglądają, nie trzeba się długo zastanawiać co gdzie wgrywać bo struktura folderów jest już ustawiona przez autora pluginu. Jeśli dobrze się przyjrzymy wgranym plikom - nie znajduje się tam ani jeden plik *.smx który jest samym pluginem. Znajdują się tam za to pliki *.sp. Trzeba je skompilować i wgrać otrzymane pliki bezpośrednio do folderu /plugins/. Niestety proces kompilacji nie będzie opisany w tym poradniku (natomiast może być opisany tutaj
    Hej! Skorzystałeś z linku lub pobrałeś załącznik? Uhonoruj naszą pracę poprzez rejestrację na forum i rośnij razem z nami!). Nie jest to koniec prac, ponieważ jak możemy zauważyć w oryginalnym temacie z codem pod konfiguracja, że by plugin działał potrzebna jest baza danych. Tutaj znowu proces tworzenia bazy danych nie będzie opisany. Gdy mamy już dane do naszej bazy danych, wchodzimy do folderu 
    /configs/ na FTP i otwieramy plik databases.cfg. Wklejamy tam podany w temacie wycinek i wypełniamy prawidłowo w cytatach dane. Po zrestartowaniu serwera plugin powinien działać prawidłowo. Jeśli nie działa można zajrzeć do folderu /logs/ czy nie pojawił się żaden błąd ? 

     
  2. Pobierz plugin Runda Nożowa
    Hej! Skorzystałeś z linku lub pobrałeś załącznik? Uhonoruj naszą pracę poprzez rejestrację na forum i rośnij razem z nami!. W paczce zawarty jest folder /translations/ który można śmiało złączyć z naszym folderem o tej samej nazwie na FTP. Plik *.sp kompilujemy, a ten skompilowany wrzucamy do folderu /plugins/ i gotowe! Dla pewności możemy zrestartować serwer (niektóre pluginy tego wymagają do poprawnego działania)
  • Lubię to! 1
  • Dobry pomysł! 4
  • Kocham to! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Nasza historia

Na początku byliśmy małą grupą internetowych znajomych, którzy stwierdzili, że potrzebne jest solidne forum, na którym znajdą się ludzie z dużą wiedzą programistyczną ukierunkowaną na CS:GO. Pomysł powstał na początku 2018 roku, a parę miesięcy później, 19 kwietnia, powstała ta strona internetowa. Jako alternatywna odpowiedź na inne tego typu miejsca, poważnie podeszliśmy do tematu, najpierw tłumacząc angielską dokumentację SourceMod'a na język polski, a potem pisząc rozległe poradniki i wypełniając forum najpotrzebniejszymi rzeczami dla właścicieli serwerów i programistów. Cała nasza Ekipa jest dumna z pracy jaką w to włożyliśmy i cieszymy się że zbierają się wokół nas zarówno ludzie znający tematy sourcepawn'a i konfiguracji, jak i również nowe twarze w tym "biznesie", którym z chęcią niesiemy wiedzę oraz pomoc w rozwiązywaniu problemów.

Największe modyfikacje serwerowe

×
×
  • Create New...