Vasto_Lorde 2 4 Napisano 25 Lutego 2019 Jak wgrywać pluginy? 1. Wstęp Poradnik będzie napisany na kolanie z racji małej ilości czasu i małego zakresu materiału, pomimo tak bardzo esencjalnej wiedzy jaką zawiera. Będę bazował na nagranym już odcinkuHej! Skorzystałeś z linku lub pobrałeś załącznik? Uhonoruj naszą pracę poprzez rejestrację na forum i rośnij razem z nami! @MAGNET'a o konfiguracji serwera. (Po obejrzeniu poradnika MAGNET'a powinieneś mieć już mniej więcej podstawową wiedzę na temat FTP) 2. Struktura folderów W FTP serwera mamy wgrany już cały CS:GO oraz MetamodHej! Skorzystałeś z linku lub pobrałeś załącznik? Uhonoruj naszą pracę poprzez rejestrację na forum i rośnij razem z nami! z SourcemodemHej! Skorzystałeś z linku lub pobrałeś załącznik? Uhonoruj naszą pracę poprzez rejestrację na forum i rośnij razem z nami!. Jeśli jednak nadal nie wiesz jak je wgrać, odsyłam do poradnika na ten tematHej! Skorzystałeś z linku lub pobrałeś załącznik? Uhonoruj naszą pracę poprzez rejestrację na forum i rośnij razem z nami!. Logujemy się na FTP i patrzymy co jest dla nas ważne przy wgrywaniu pluginów: Cytat csgo/addons/sourcemod/configs/ // tutaj znajdują się pliki konfiguracyjne, na razie nam niepotrzebnecsgo/addons/sourcemod/logs/ // pliki "logi", w których znajdują się na przykład informacje o błędachcsgo/addons/sourcemod/plugins/ // tutaj znajdują się pluginycsgo/addons/sourcemod/plugins/disabled/ // tutaj znajują się pluginy, które są wyłączonecsgo/addons/sourcemod/scripting/ // tutaj znajdują się pliki z nieskompilowanym kodem pluginucsgo/addons/sourcemod/translations/ // tutaj są pliki językowe potrzebne do niektórych pluginówcsgo/materials/ // opcjonalnie plugin może używać materiałów które trzeba wgrać w ten folder csgo/models/ // opcjonalnie plugin może używać modeli które trzeba wgrać w ten folder csgo/sound/ // opcjonalnie plugin może używać dźwięków które trzeba wgrać w ten folder csgo/addons/sourcemod/configs/ - Czasami plugin potrzebuje skonfigurowania niektórych rzeczy, w tym folderze po wgraniu mogą pojawić się pliki dzięki którym możemy zmienić działanie pluginu lub połączyć go z bazą danych jeśli tego wymaga plugin csgo/addons/sourcemod/logs/ - Plugin może być źle napisany, w tym folderze pojawią się pliki z treścią błędów jakie mają pluginy. Ponadto jeśli celem pluginu jest "logowanie" niektórych rzeczy (to znaczy zapisywanie ich do pliku, byś mógł je potem przejrzeć) to tutaj właśnie będą pojawiały się takie rzeczy. Rozszerzenie plików to *.log csgo/addons/sourcemod/plugins/ - W tym folderze znajdują się pluginy. Ich pliki mają rozszerzenie *.smx i są nie do odczytania dla człowieka (jest to zbitek "losowo" sklecionych znaków - skompilowany kod pluginu). Jeśli umieścimy plik pluginu w tym folderze, automatycznie będzie on próbował się włączyć na serwerze csgo/addons/sourcemod/plugins/disabled/ - W tym folderze możemy przetrzymywać pluginy, które chcemy wyłączyć. Możemy równie dobrze je po prostu skasować z nad-folderu /plugins/, efekt będzie ten sam csgo/addons/sourcemod/scripting/ - Tutaj przetrzymywane są pliki z kodem źródłowym pluginu o rozszerzeniu *.sp. Umieszczanie ich tutaj nie jest obowiązkowe, folder służy tylko i wyłącznie jako kopia zapasowa w razie gdybyś stracił swoje pliki z komputera i nie mógł edytować pluginu csgo/addons/sourcemod/translations/ - Pluginy mogą wyświetlać jakieś wiadomości na czacie w grze. Zależnie od programisty, mogą być "hard-coded" (wpisane na sztywno) do pluginu, lub plugin może korzystać z plików tekstowych o rozszerzeniu *.txt z których sczytuje w jakim języku ma wyświetlić wiadomości na serwerze. Właśnie tutaj znajdują się te pliki csgo/materials/ (oraz models/ i sound/) - W tych folderach umieszczone są pliki potrzebne do działania pluginu (niestandardowe skórki, dźwięki, roundsoundy), które pobierają się automatycznie graczowi. Jeśli się ich nie wgra, każdy gracz który ich nie ma, a plugin za nie odpowiedzialny jest włączony, nie wejdzie na serwer 3. Wgranie przykładowych pluginów Pobierzmy sobie plugin Nowy COD by LinuxHej! Skorzystałeś z linku lub pobrałeś załącznik? Uhonoruj naszą pracę poprzez rejestrację na forum i rośnij razem z nami!. Tematy z takimi pluginami zawierają opis jak działa plugin, komendy jakie oferuje, cvary jakie można w nim skonfigurować oraz link do pobrania plików które trzeba wrzucić na FTP serwera żeby działał on na naszym serwerze. Przejdźmy więc w podanym temacie do sekcji download i pobierzmy paczkę COD MW2.rar. Po jej wypakowaniu ukazują się nam 3 foldery: /addons/, /cfg/, /sound/. Mają się one znaleźć w tym samym folderze - /csgo/. Za pomocą FTP przenosimy całe foldery na nasz serwer do folderu /csgo/. Zwykle paczki z pluginami tak właśnie wyglądają, nie trzeba się długo zastanawiać co gdzie wgrywać bo struktura folderów jest już ustawiona przez autora pluginu. Jeśli dobrze się przyjrzymy wgranym plikom - nie znajduje się tam ani jeden plik *.smx który jest samym pluginem. Znajdują się tam za to pliki *.sp. Trzeba je skompilować i wgrać otrzymane pliki bezpośrednio do folderu /plugins/. Niestety proces kompilacji nie będzie opisany w tym poradniku (natomiast może być opisany tutajHej! Skorzystałeś z linku lub pobrałeś załącznik? Uhonoruj naszą pracę poprzez rejestrację na forum i rośnij razem z nami!). Nie jest to koniec prac, ponieważ jak możemy zauważyć w oryginalnym temacie z codem pod konfiguracja, że by plugin działał potrzebna jest baza danych. Tutaj znowu proces tworzenia bazy danych nie będzie opisany. Gdy mamy już dane do naszej bazy danych, wchodzimy do folderu /configs/ na FTP i otwieramy plik databases.cfg. Wklejamy tam podany w temacie wycinek i wypełniamy prawidłowo w cytatach dane. Po zrestartowaniu serwera plugin powinien działać prawidłowo. Jeśli nie działa można zajrzeć do folderu /logs/ czy nie pojawił się żaden błąd ? Pobierz plugin Runda NożowaHej! Skorzystałeś z linku lub pobrałeś załącznik? Uhonoruj naszą pracę poprzez rejestrację na forum i rośnij razem z nami!. W paczce zawarty jest folder /translations/ który można śmiało złączyć z naszym folderem o tej samej nazwie na FTP. Plik *.sp kompilujemy, a ten skompilowany wrzucamy do folderu /plugins/ i gotowe! Dla pewności możemy zrestartować serwer (niektóre pluginy tego wymagają do poprawnego działania) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bioły 3 Napisano 25 Lutego 2019 To może nowa seria „Koduj z Vasto"? ? Cytuj Przez Vasto_Lorde, 25 Lutego 2019 Ja tu tylko sprzątam ^^' Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach