Skocz do zawartości
MAGNET

05. Funkcje, zmienne, typy danych

Rekomendowane odpowiedzi

https://www.youtube.com/watch?v=uxvUUn9TxEI
Hej! Skorzystałeś z linku lub pobrałeś załącznik? Uhonoruj naszą pracę poprzez rejestrację na forum i rośnij razem z nami!

 

Dokumentacja: https://go-code.pl/dokumentacja-sourcemod/
Hej! Skorzystałeś z linku lub pobrałeś załącznik? Uhonoruj naszą pracę poprzez rejestrację na forum i rośnij razem z nami!

(znajdziecie ją na forum w pasku zakładek -> Sourcemod)

 

Dokumentacja -> OnPluginStart(): https://go-code.pl/dokumentacja-sourcemod/sourcemod/OnPluginStart
Hej! Skorzystałeś z linku lub pobrałeś załącznik? Uhonoruj naszą pracę poprzez rejestrację na forum i rośnij razem z nami!

 

Funkcja - kawałek kodu, który może być wykonywany wielokrotnie. Ograniczany przez nawiasy klamrowe { }

Zawsze musi zwrócić wartość - "rezultat działania" (służy do tego wyrażenie return TWOJA_WARTOŚĆ). Odstępstwem od normy jest funkcja typu void, która takiego wymogu nie posiada.

WAŻNE: wykonanie akcji return oznacza przerwanie wykonywania się całej funkcji. Przykład:

void JakasFunkcja() {
	Operacja1;
  	Operacja2;
  	return; // zwracam rezultat. Funkcja jest void, więc nie zwraca niczego, jednak return może być użyte, aby zwyczajnie wcześniej przerwać funkcję
  	Operacja3; // nigdy się nie wykona; linijka powyżej zakończyła działanie całej funkcji
}

 

Typy danych:

int - typ całkowitoliczbowy. Przechowuje wartości całkowite (bez przecinka) np. 1, 5, 2214124, 6

float - liczby z wartościami po przecinku np. 1.2, 20.4134, 3.1319

bool - wartośći typy true/false, czyli prawda/fałsza

char - znaki. Służą do przechowywania tekstu. Dla jednego chara: 'A', 'f", '*'    |    Dla zbioru charów(tablic): "GO-code.pl", "mikrofon" (pamiętajmy, aby zarezerwować odpowiednio dużą przestrzeń, aby tekst mógł się zmieścić - 1 znak to jedna "szufladka")

 

Zmienna - można w niej tymczasowo przechowywać dane. Musi ona być określonego typu, które zostały opisane powyżej.

Deklaracja zmiennej typu całkowitoliczbowego:

int tutajNazwaNaszejZmiennej;

nazwa jest całkowicie dowolna

 

Deklaracje zmiennej typu bool:

bool mojaZmiennaPrawdaFalsz;

 

 

RegConsoleCmd - "wyłapuje" z czatu tekst napisany przez gracza i wywołuje funkcję, która tą wiadomość obsługuje (może ją na przykład zablokować). Poza obsługą wiadomości może robić cokolwiek innego - na przykład stworzyć menu.

 

Komentarze - służą do komentowania (obviously)

Możliwe warianty:

1. Komentarz jednej linii:

// To jest komentarz
a to już nie

 

2. Komentarz wieloliniowy:

/*
to jest komentarz
dalej komentarz...
*/
a tu już nie

 

GetClientAuthId
Hej! Skorzystałeś z linku lub pobrałeś załącznik? Uhonoruj naszą pracę poprzez rejestrację na forum i rośnij razem z nami!
- pobiera steamID

 

 

Reguły formatujące - podmieniają w stringu (czyli ciągu znaków) specjalny "zrost" %X na coś, co zostało podane w kolejnych argumentach (dla znających choć trochę angielski: LINK
Hej! Skorzystałeś z linku lub pobrałeś załącznik? Uhonoruj naszą pracę poprzez rejestrację na forum i rośnij razem z nami!
)

 

Podstawowe typy:

%d - podmienia liczbę całkowitą ("Moje zdrowie: %d", hp);

%f - podmienia floata (możemy sterować liczbą zer po przecinku, np. %.2f wypisze floata z dwoma miejscami) ("odległość: %.2f", jakasOdleglosc);

%s - podmienia stringa ("Twoja informacja: %s", jakasInformacja);

%N - w jego miejscu pojawi się nick gracza ("Nazywasz się: %N", client);

 

Akcja zwracana przez typ Action:

return Plugin_Continue - wypisz wiadomość, którą wprowadził gracz, np. jeśli zarejestrowana została komenda !info, zostanie ona pokaza na czacie

return Plugin_Handled - akcja zostanie zablokowana (wiadomość !info nie pokaże się na czacie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...