MAGNET 478 Posted May 9 https://www.youtube.com/watch?v=uxvUUn9TxEIHej! Skorzystałeś z linku lub pobrałeś załącznik? Uhonoruj naszą pracę poprzez rejestrację na forum i rośnij razem z nami! Dokumentacja: https://go-code.pl/dokumentacja-sourcemod/Hej! Skorzystałeś z linku lub pobrałeś załącznik? Uhonoruj naszą pracę poprzez rejestrację na forum i rośnij razem z nami! (znajdziecie ją na forum w pasku zakładek -> Sourcemod) Dokumentacja -> OnPluginStart(): https://go-code.pl/dokumentacja-sourcemod/sourcemod/OnPluginStartHej! Skorzystałeś z linku lub pobrałeś załącznik? Uhonoruj naszą pracę poprzez rejestrację na forum i rośnij razem z nami! Funkcja - kawałek kodu, który może być wykonywany wielokrotnie. Ograniczany przez nawiasy klamrowe { } Zawsze musi zwrócić wartość - "rezultat działania" (służy do tego wyrażenie return TWOJA_WARTOŚĆ). Odstępstwem od normy jest funkcja typu void, która takiego wymogu nie posiada. WAŻNE: wykonanie akcji return oznacza przerwanie wykonywania się całej funkcji. Przykład: void JakasFunkcja() { Operacja1; Operacja2; return; // zwracam rezultat. Funkcja jest void, więc nie zwraca niczego, jednak return może być użyte, aby zwyczajnie wcześniej przerwać funkcję Operacja3; // nigdy się nie wykona; linijka powyżej zakończyła działanie całej funkcji } Typy danych: int - typ całkowitoliczbowy. Przechowuje wartości całkowite (bez przecinka) np. 1, 5, 2214124, 6 float - liczby z wartościami po przecinku np. 1.2, 20.4134, 3.1319 bool - wartośći typy true/false, czyli prawda/fałsza char - znaki. Służą do przechowywania tekstu. Dla jednego chara: 'A', 'f", '*' | Dla zbioru charów(tablic): "GO-code.pl", "mikrofon" (pamiętajmy, aby zarezerwować odpowiednio dużą przestrzeń, aby tekst mógł się zmieścić - 1 znak to jedna "szufladka") Zmienna - można w niej tymczasowo przechowywać dane. Musi ona być określonego typu, które zostały opisane powyżej. Deklaracja zmiennej typu całkowitoliczbowego: int tutajNazwaNaszejZmiennej; nazwa jest całkowicie dowolna Deklaracje zmiennej typu bool: bool mojaZmiennaPrawdaFalsz; RegConsoleCmd - "wyłapuje" z czatu tekst napisany przez gracza i wywołuje funkcję, która tą wiadomość obsługuje (może ją na przykład zablokować). Poza obsługą wiadomości może robić cokolwiek innego - na przykład stworzyć menu. Komentarze - służą do komentowania (obviously) Możliwe warianty: 1. Komentarz jednej linii: // To jest komentarz a to już nie 2. Komentarz wieloliniowy: /* to jest komentarz dalej komentarz... */ a tu już nie GetClientAuthIdHej! Skorzystałeś z linku lub pobrałeś załącznik? Uhonoruj naszą pracę poprzez rejestrację na forum i rośnij razem z nami! - pobiera steamID Reguły formatujące - podmieniają w stringu (czyli ciągu znaków) specjalny "zrost" %X na coś, co zostało podane w kolejnych argumentach (dla znających choć trochę angielski: LINKHej! Skorzystałeś z linku lub pobrałeś załącznik? Uhonoruj naszą pracę poprzez rejestrację na forum i rośnij razem z nami! ) Podstawowe typy: %d - podmienia liczbę całkowitą ("Moje zdrowie: %d", hp); %f - podmienia floata (możemy sterować liczbą zer po przecinku, np. %.2f wypisze floata z dwoma miejscami) ("odległość: %.2f", jakasOdleglosc); %s - podmienia stringa ("Twoja informacja: %s", jakasInformacja); %N - w jego miejscu pojawi się nick gracza ("Nazywasz się: %N", client); Akcja zwracana przez typ Action: return Plugin_Continue - wypisz wiadomość, którą wprowadził gracz, np. jeśli zarejestrowana została komenda !info, zostanie ona pokaza na czacie return Plugin_Handled - akcja zostanie zablokowana (wiadomość !info nie pokaże się na czacie) 1 3 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites