Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

https://www.youtube.com/watch?v=42BcZh6brDE
Hej! Skorzystałeś z linku lub pobrałeś załącznik? Uhonoruj naszą pracę poprzez rejestrację na forum i rośnij razem z nami!

 

If - funkcja warunkowa; kod znajdujący się w jej środku wykona się tylko wtedy, jeżeli podany przez nas warunek jest prawdziwy

 

if (tutaj podajemy nasz warunek) {
 	// ciało warunku 
}

 

if (true) {
 	// wykona się zawsze, ponieważ powiedzieliśmy bezpośrednio programowi że warunek jest "prawdziwy" 
}

 

Operacje:

1. Znak równości (==) - zwróci prawdę, jeśli wyrażenia stojące po jego lewej i prawej stronie są identyczne

Przykład:

int a = 5; // tworzymy zmienną o wartości 5

if (a == 5) {
 	// warunek jest prawdziwy, ponieważ a jest równe 5... 
}

 

2. Negacja (!) - zaprzecza warunkowi, który postawiliśmy:

int a = 8;
if (a != 5) {
 	// zmienna a nie wynosi 5, więc warunek jest prawdziwy :) 
}

Hint: Jeśli chcielibyśmy sprawdzić, czy wartość danej zmiennej wynosi zero, możemy to zrobić na dwa sposoby:

// 1. zwyczajnie przyrównujemy wartość a do zera...
if (a == 0) {

}

// 2. Negujemy a. Można to sobie tłumaczyć dosłownie "jeśli nie ma 'a'", a więc jeśli jej wartość wynosi równo 0
if (!a) {
  
}

// metoda numer 2 każe nam wnioskować, że zastosowanie takiego zapisu:
if (a) {
  
}
// spowoduje, że warunek wykona się, jeśli a ma wartość RÓŻNĄ od zera. Słownie: "jeśli w 'a' coś jest". Może to być wartość 1, -1, 1024, -214124...chyba zrozumiałe :)

 

 

3. Koniunkcja (operacja AND ) - wykona się, jeśli wartości po jej lewej i prawej stronie są prawdziwe:

int a = 10;
int b = 5;
// jeśli zmienna 'a' wynosi 10 I JEDNOCZEŚNIE zmienna 'b' wynosi 5, warunek jest spełniony. Wymagane są obydwa
if (a == 10 && b == 5) {
  
}

 

4. Alternatywa (operacja OR [lub]) - wykona się, jeśli przynajmniej jedna z wartości jest prawdziwa:

int a = 10;
int b = 5;
// wykona się, ponieważ pomimo że a nie wynosi 31, b już ma wartość zgodną z założeniem
if (a == 31 || b == 5) {
  
}

 

else, else if - używamy ich, kiedy chcemy wykonać inną akcję, w momencie, gdy nasz if nie zostanie spełniony. W takiej konstrukcji na samym początku zawsze jest JEDEN if, następnie używamy tyle else ifów ile tylko chcemy, a następnie na samym końcu możemy opcjonalnie (nie jest to wymagane) postawić else, który spowoduje, że jeśli żadna z przedstawionych powyżej alternatyw się nie wykona, funkcja wejdzie do ciała 'else'

 

if (pierwszy warunek) {
  
}
else if (drugi warunek) {
  
}
...
 else {
 // tutaj wchodzi, jeśli żaden z powyższych if'ów się nie wykona 
}

 

Jest jeszcze jedna ważna rzecz, której nie zaakcentowałem wystarczająco mocno w filmie: jeżeli funkcja wejdzie do któregoś ciała w naszej "choince" 'if'---'else if'---'else', na pewno nie wejdzie do pozostałych. Przykład:

int a = 10; // tworzymy sobie zmienną

// oczywiście wejdzie do środka...
if (a == 10) {
  
}
else if (a > 5) {
  // pomimo że ten warunek również jest prawdziwy, funkcja weszła już do ciała warunku powyżej. Oznacza to, że dalsze alternatywy nie będą już rozpatrywane
}

 

GetClientHealth
Hej! Skorzystałeś z linku lub pobrałeś załącznik? Uhonoruj naszą pracę poprzez rejestrację na forum i rośnij razem z nami!
- pobiera zdrowie gracza

SetEntityHealth
Hej! Skorzystałeś z linku lub pobrałeś załącznik? Uhonoruj naszą pracę poprzez rejestrację na forum i rośnij razem z nami!
- ustawia nową wartość zdrowia (niekoniecznie graczowi - może to zrobić jakiemukolwiek innemy bytowi, który jest do tego "zdolny")

GetUserFlagBits
Hej! Skorzystałeś z linku lub pobrałeś załącznik? Uhonoruj naszą pracę poprzez rejestrację na forum i rośnij razem z nami!
- pobiera wszystkie flagi danego gracza w formie bitowej (nie masz zielonego pojęcia o co chodzi? Ten temat
Hej! Skorzystałeś z linku lub pobrałeś załącznik? Uhonoruj naszą pracę poprzez rejestrację na forum i rośnij razem z nami!
Ci wszystko rozjaśni ?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle ❤️❤️

Warto by było również zaznaczyć że takie if(true) jest poprawne w sensie składni i możliwości kompilacji, ale nie powinno się tak pisać mając na uwadze dobre nawyki programistyczne i czytelność kodu ? 
Ponadto myślę że adekwatnym by było tutaj wspomnienie o bitach i podlinkowanie Twojego poradnika na ich temat, gdyż jak najbardziej można się z nimi "po(if)ować" xD 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, Vasto_Lorde napisał:

Ponadto myślę że adekwatnym by było tutaj wspomnienie o bitach i podlinkowanie Twojego poradnika na ich temat, gdyż jak najbardziej można się z nimi "po(if)ować" xD 

Ostatni link ^^

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...