Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Podstawową rzeczą jaką musi umieć każdy kto zanurzy się w środowisku sourcemoda, to oczywiście kompilowanie kodów źródłowych z formatu .sp na kod maszynowy w formacie .sp. Przykładem kodu źródłowego może być:

public void OnPluginStart()
{
	HookEvent("round_start", RoundStart);
}

A przykładem kodu maszynowego:

FFPS/  ­=  
´   /      /  ¤     Ó        Ó  @        H      [  `   '   »  •  .   P(     9   h(     F   ,     Q   (1  Ä  ^   ě4  Q  k   =9     u   M9  `  .code .data .publics .pubvars .natives .names .dbg.files .dbg.symbols .dbg.lines .dbg.natives .dbg.strings .dbg.info .tags xÚí[{t\ĹyżűĐölÉ&	o`‚#˲F
Ĺ’Öf’-´˛l§Ú«Ý+íâÝ{—{ďĘRžNJˇ”:©›ăś’Ňă6¦p“đJë¤Nˇ	MˇR'qhĆMbZ7uJß|ß˝{×ŇPzÚÓţSŤ~3ż™;3ßĚ73ß<´g©a$Ćúiƒ›1ř§î#â.+ŔÝ&q±˙^

 

 

Do czego potrzebna jest kompilacja?

Maszyna (serwer) nie rozumie kodu źródłowego, jest to kod przeznaczony tylko i wyłącznie dla programisty. Aby nasz serwer mógł go zrozumieć potrzebny jest kompilator

 


Jak skompilować plugin?

Pobieramy sourcemoda na windowsa z tego tematu, lub jeśli temat jest przestarzały, z tej strony. Pobiera nam się plik sourcemod-jakieścyferki-windows.zip. Rozpakowujemy go programem 7zip, winrar lub innym. W powstałym folderze wchodzimy do \addons\sourcemod\scripting\. Tam kasujemy prawie wszystkie pliki i foldery, aż zostanie nam to:

image.png

Aby skompilować jakikolwiek plugin w pliku nazwa.sp, musimy go wrzucić do tego folderu tak, żeby był razem z plikiem compile.exe:

image.png

Teraz włączamy plik compile.exe. (Nawiasem mówiąc, błędy wyskakujące podczas kompilacji można sprawdzić tutaj) Utworzy nam się folder compiled a w nim nasz skompilowany plugin z rozszerzeniem .smx.

image.png

 

 

 

  • UWAGA! Zaznaczam, że jest to poradnik do kompilacji na systemie windows. To znaczy, że jeśli TY jako osoba używasz innego systemu operacyjnego na swoim komputerze, poniższy sposób jest nieadekwatny.
  • UWAGA2! Wszystkie serwery na hostingach stoją na maszynach zawierających system oparty na linuxie. Nie ma to jednak związku z naszą kompilacją, gdyż wykonujemy ją u siebie na komputerze a na serwer wrzucamy plik .smx którego nie obchodzi na jakim systemie stoi serwer. Wspominam o tym tylko i wyłącznie dlatego, że komuś może się pomylić i szukać sposobu kompilacji tylko i wyłącznie na linuxie bo jego serwery stoją na linuxie

 

Sygnatura użytkownika

Hej! Pamiętaj uhonorować reputacją KAŻDEGO użytkownika który Ci pomógł! 👮‍♂️

 

Moje pluginy: Ultimate Weather | XiaolinMod | Knife Round | Storm Circle |  AutoBunnyHop | Remove Weapons RoundEnd
Moje artykuły: Przejrzysty kod | Optymalizacja warunków IF | Usuń martwy kod | Notacja węgierska | Co to backdoor? | Jak wgrać plugin? | Lokalna kompilacja | Licencja na plugin | Wektory | Nowa składnia sm | Funkcje czasowe | Spolszczenie pluginu

  • Lubię to!
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam od siebie, że w moim odczuciu DUŻO lepszą opcją pisania lub kompilacji pluginów jest strona https://spider.limetech.io/ 

Pozwala ona na m.in bezpośrednie sprawdzanie błędów składniowych, kompilację i pobranie pluginu. 

Jedynym mankamentem tej strony jest to, że pluginy które oprócz bibliotek używają plików .sp nie będą mogły zostać skompilowane. Do strony można podrzucić tylko pliki .inc.

Mimo wszystko, najczęściej korzystam z tej strony i jak najbardziej mogę ją polecić 🙂 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przeglądający ten temat (5 użytkowników)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...