Jump to content
  • Chmurka
  • Boróweczka
  • Jabłuszko
  • Limonka
  • Czekoladka
  • Węgielek
Sign in to follow this  
MAGNET

[Snippet] Niewidzialność i kolor obiektów

Recommended Posts

W celu manipulacji kolorem i przeźroczystością obiektów (nie tylko graczy, lecz wszystkiego, co jest postrzegane jako entity) powinniśmy skorzystać z tego kawałka kodu:

 

SetEntityRenderMode(client, RENDER_TRANSCOLOR);
SetEntityRenderColor(client, R, G, B, A);

Interesują nas argumenty R, G, B, A. Wszystkie przyjmują wartości w zakresie od 0 do 255.

R - kanał czerwony. Mówi, w jakim stopniu czerwony ma być obiekt

G - kanał zielony. Mówi, w jakim stopniu zielony ma być obiekt

B - kanał niebieski. Mówi, w jakim stopniu niebieski ma być obiekt

A - kanał alfa. Manipuluje od przeźroczystością. 0 - niewidzialny, 255 - pełna widoczność

 

Jeżeli nie bawiliście się wcześniej RGB, polecam pokombinować sobie z suwaczkami tutaj: https://www.rapidtables.com/web/color/RGB_Color.html
Hej! Skorzystałeś z linku lub pobrałeś załącznik? Uhonoruj naszą pracę poprzez rejestrację na forum i rośnij razem z nami!

 

Przykładowo, fioletowy kolor obiektu można uzyskać, stosując takie wartości kanałów RGB:

Screenshot_1.png

 

A więc kod wyglądałby wtedy tak:

SetEntityRenderMode(client, RENDER_TRANSCOLOR);
SetEntityRenderColor(client, 98, 47, 201, 255);

 

Uzyskanie zwykłego, podstawowego koloru obiektu:

SetEntityRenderMode(client, RENDER_TRANSCOLOR);
SetEntityRenderColor(client, 255, 255, 255, 255);

 

Całkowita niewidka:

SetEntityRenderMode(client, RENDER_TRANSCOLOR);
SetEntityRenderColor(client, 0, 0, 0, 0);

 

Częściowa niewidzialność:

SetEntityRenderMode(client, RENDER_TRANSCOLOR);
SetEntityRenderColor(client, 255, 255, 255, 100);

 

 

mam nadzieję, że pomogłem 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Nasza historia

Na początku byliśmy małą grupą internetowych znajomych, którzy stwierdzili, że potrzebne jest solidne forum, na którym znajdą się ludzie z dużą wiedzą programistyczną ukierunkowaną na CS:GO. Pomysł powstał na początku 2018 roku, a parę miesięcy później, 19 kwietnia, powstała ta strona internetowa. Jako alternatywna odpowiedź na inne tego typu miejsca, poważnie podeszliśmy do tematu, najpierw tłumacząc angielską dokumentację SourceMod'a na język polski, a potem pisząc rozległe poradniki i wypełniając forum najpotrzebniejszymi rzeczami dla właścicieli serwerów i programistów. Cała nasza Ekipa jest dumna z pracy jaką w to włożyliśmy i cieszymy się że zbierają się wokół nas zarówno ludzie znający tematy sourcepawn'a i konfiguracji, jak i również nowe twarze w tym "biznesie", którym z chęcią niesiemy wiedzę oraz pomoc w rozwiązywaniu problemów.

Największe modyfikacje serwerowe

×
×
  • Create New...